kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Friday, January 21, 2011

untukmu teman...

kubiar kalam berbicara
menghurai maksudnya dijiwa
agar mudahku mengerti
segala yang terjadi
sudah suratan ILLahi

kubiarkan pena menulis
meluahkan hasrat dihati
moga terubat segalaa
kersahan dijiwa
tak pernahku kuingini

aku telahpun sedaya
tak melukai hatimu
mungkin sudah suratan hidupku
kasih yang lama terjalin
berderai bagaikan kaca
oh teman maafkanlah diriku

oh Tuhan tunjukkanku jalan
untuk menempuhi dugaan ini
teman maafkan jika ku melukaimu
moga ikatan ukhuwah yang dibina
ke akhirnya.....

Monday, January 3, 2011

boleh ke tak nie????



salam...

jam dah kol 3.47 a.m, aku de kelas sok pagi kol 9.00 a.m...emmmm...mate tak ngantok lagi....juz nak share tentang aku punyer jadual tok hari sok....setiap ari isnin jadual aku akan tetap macam nie, tak akan berubah.....empat kelas berturut-turut, nasib baiklah tak jaoh, dekat2 je...ishk..masak jugak aku kalau macamnie...tapi nak buat macammane, nie la jadual yang mampu kau nak susun, kalau nak pilih kelas lain, kompem2 tak dapatnyer coz bertindih dengan subjek major aku.....fuhhh, dugaan2, mesti de hikmah disebalik kejadian yang luar biase nie...hihihihi...luar biase ke, dulu time sekolah ok jer.....sekarang pun mesti boleh jugak...hahahaah...hope2 aku tak tido lam kuliah nanti coz tidow lambat2 camnie.....dah tak de ape nak tulih, kalau tulih panjang2 pun bukan de yang nak bace kecuali kepale dye senget gak macam aku...huhuhuhuh.....jumpe lagi.....bye....

Saturday, January 1, 2011

26 muharram, 01.01.11 masihi....

mak aku...cute kan,....time kasih mak untuk segelenyer....

salam...

1.1.11, angke nie cantik kan...ni la hari ni, tahun baru bagi kelender masihi, kalau ikot tahun islam, kite dah berada di hari ke 26 dalam bulan muharam.....Alhamdulillah, TUHAN yang MAHA KUASA masih memeberikan ku peluang untuk terus menebus dose-dose yang ade ini dan meningkatkan amal soleh aku untuk aku memperolehi syurge yang dijanjikan....pelbagai perkara yang telah berlaku dalam hidup aku sepanjang aku berada di tahun-tahun yang lalu...aku semakin dewase dan adakan hati dan fikiran aku juge semakin dewase????....dalam hidup ini aku sering menginginkan yang terbaik, tetapi adakah aku cukup terbaik untuk memperolehi sesuatu yang terbaik itu....berkali aku mencoba, tapi berkali juge ku terjatuh, aku bersyukur kerana TUHAN masih menyangi aku dan setiap kali aku makin jaoh dari landasan sebenar, aku merasai bagaimana KASIH dari ILLAHI itu sentiasa untukku...." Ya ALLAH, selamatkanlah aku daripada dunie dan kehidupan yang sementare ini, aku sungguh tidak mahu berade dalam golongan orang yang rugi dan jaoh daripada syurgaMU.....YA ALLAH, berikanlah aku kekuatan untuk meneruskan sisa hidup yang berbaki ini untuk menjalani hidup sebagai hambaMU yang soleh dan mendapat keredhaaMU.....Janganlah ENGKAU biarkan hambamu ini lalai dengan nafsu dunie ini,......ENGKAU peliharalah kedua orang ibubapa ku yang telah membesarkan aku dan tempatkan mereka di syurge yang telah ENGKAU janjikan, jika aku terpakse ke neraka untuk menebus dose mereka, aku sanggup berkorban untuk itu, kerana tiade yang lebih penting bagiku melainkan kedue ibubapa ku YA ALLAH.....amin...."......aku terlalu menyayangi emak, mak dah terlalu banyak berkorban untuk aku dan semue pengorbanan mak aku tak dapat nak balas walau bagaimana hebat sekalipun aku kat muke bumi ni, aku tahu ape mak aku nak daripada aku......mak, aku akan buat ape sahaje untuk baki hidup yang aku ade nie untuk buat mak tersenyum dan gembire....aku anak mak selamenyer......