kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Monday, November 29, 2010

tips untuk ceria dan bersemangat semasa masuk dewan peperiksaan....





salam musim exam kepada sumer kengkawan blogger.....

hihihi....aku pasti minggu nie minggu yang paling ditunggu2 oleh sumer kgkawan aku....kenape ea???ntahla, kene la tanyer diorang...rasenyer x terlewat lagi untuk aku ucapkan selamat menduduki peperiksaan terutama untuk roomate aku...fuh! dasyat giler die study...ni mesti best student untuk sem nie....ape2 pun, sumer mesti mahukan kejayaan kan...sape yang tak mahu berjaye, oleh itu aku nak kongsi sedikit mende yang aku tahu untuk dipraktikankalau perlu oleh kengkawan sepanjang musim exam nie....kadang2, aku dapat rasekan yang kengkawan aku tak cerie je bile nak masok dewan or bilik exam...emmmm...nape eak??...banyak kemungkinannyer, salah satunyer mungkin lupe nak wish good murning kat pakwe or makwe pagi tadi atau risau mulut terlalu berbau coz lupe gosok gigi sebelom nak ke dewan exam....dan.....banyaklah kemungkinannyer....tapi pe2 pn, untuk mengelakkan rase tak ceria tu, kite kenela buat sesuatu yang buatkan kite cerie dan dapat tolong kengkawan lain cerie same....camne ea???...camni, dalam kite menghafal dan bace note....kowang cube la cari cerite2 lawak yang dirasekan bangang2 at mane2 and citer at kengkawan, lebih2 lagi sebelom masok dewan exam...emmmm....lepastu kowang ketawe la n ketawe dengan tahap yang sederhana2 jer... cukuplah dengan ketawe sesaat due dan tersenyum.....kalau kengkawan kowang tak tersenyum sebab citer lawak yang kowang citer tadi, mungkin diowang akan senyum sebab kebangangan korang coz buat lawak time nak masuk dewan exam....emmmm....kalau kowang nak lagi best.....buatla lawak sowang2 and ketawe la sowang2...hahhaha...best kan, mesti syok amek exam....ok lah....selamat maju jaya sume, pen exam kali nie buat betol2 taw n tok sume kengkawan dalam empati, kite boleh jadi insan yang cemerlang.....

salam sayang buat sumer....

No comments: