kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Wednesday, December 7, 2011

doubtful vs trust....

salam...

ase malas nak update blog skrg agak memuncak sbb ngan xcemen yg terlalu byk and plus ngan susahnyer lagi.....aduyaiii, kekuatan y luar biase je leyh wat aku mampu tok teruskn dugaan nie...yakinlah bahawe aku mampu...sal tajuk entry ni lak..nie la yang berlaku kat aku sekrg nie, perghhh...susahnye aku nak lawan perasaan tu....hait, wacaaaaa...kalau de yang berfikiran luar biase mesti nak buruk sngke kat aku an....nie bukan sal agama la....Alhamdulillah, hidup dan matiku hanya untuk Islam shaja...nie soal hubungan ngan manusia la...huish, sedeyh la...susah nak wujudkan kepercayaan tu balik sama ngan mase fes2 kepercayaan tu ade bile kepercayaan tu dah goyah...ishk, why2 aku cmnie....

nie saje nak luahkan perasaan aku kat cny, 4 im4mencen, aku nia takde fb and cam malas je nak wat fb...nape ea, ntahle aku pn tak tawu, nak cakap banyak kebaikan...ha a, ye la....klu cakap sal keburukan lak, fuuhhhh....ntah2, no komen, t ramai lak yang wat group anti orang xde fb...huhuhu, xde lagi kot kan....bayk la yang aku teok kegkawan yang frust or de maslah post lam fb ( bukan fb aku, sbb terg2 tadi aku dah cakap aku xde fb )....nape ea??...mgkin korang de motif buat demikian rupe.....aku de la terpk kenape korang wat camtu....( nie cam dah lari tajuk lak kn )....

Antara kenape dak2 y ade fb suke post2 sal dyorang frust or ckit aty at wall lam fb..
( jangan marah taw...)


1. sebb takde kedit nak msj kat sumer orang....xkan nak msj sorang2 kan, kalau kawan lam fb pn dah 5000 org plus ngan mmbe lam fon, ase2 abis gak le beratus2 ringgit nak msj sbb nak cakap sal korang ngah frust kan..

2. sbb kat fb nie de function tok post kat wall, kalau de leyh post suare korang tengah menangis kat wall, mesti korang tak tulis kan...korang mesti klik je button tok record suare...baru la real sedeyhnyer tu...

3. mestila post korang y frust kan...xkan nak post kengkawan kite y frust lak kat fb kite....aduyaaiii.....lagi2 post sal kucing kite ker y sembelit and frust menonggeng at dapur...

4 nak menarik perhatian org lain supaye cube tenangkan korang...lagi2 kalau tibe2 yang komen kat wall korg tu tnye sal frust korang tu artis terkenal cam justien baber ke, shah rukh khan ke, cristiono ronaldo ke....huhuhuh, kalau dato' Fadzilah kamsah kan, laginyer la, dapatlah motivasi free2 kan....

5. korg saje je nak tengok respon kengkawan korang...lagi2 y masih lom de calon...haaa, mase nie, korang leyh teok ne yang komen2 byk2 kat post tu...and korang leyh wat analisis lepas beberape kali post sal frust, adekah org yang same masih mengkomen post anda itu....kalau y lagi best tu, ciap dyorang wat lagu lg tok korang...mesti teruje giler an...

6. korang tak tawu nak post ape....slu nyer kalau korang post sal mende epy2 or life korang, wall paper korang tu jarang dapt komen...and korang dah borink sebb asik teok korangnyer post je yang penuh kat wall tu....aduyaiii, kalau korang post sal frust banyak ckit y komen and tulih pnjang2 lak tu....bile korg teok je komen sampi puluh2 tu wat korang tersenyum and ilang la frust tu.....bagos cgt la tu...

7. niat baik supye orang lain dapat pengajaran...y ni ok ckit kot...ye la, ne la taw mase korg post at wall sal frust and ckit aty tu....korang tulih skli camne langkah mengatasi maslah korang tu and plus ngan nasihat2 bergune....perhhgg, bagus tu, anda dah jadi cam penasihat lak kat lam fb, ramai y akan terhutang budi dengn korg sebb korang ingt an at dyorang sal frust yang berlaku....
cantiiiikkkk...

8. nak menang anugerah.....nape lak??...ye la, korang mesti sdg berfikir fb akan bg anugerah pade siape y paling berjaye mengharungi dugaan kehidupan kan...tup2 sampai je hadiah kat rumah cam y korang impikan....kereta bmw ker, or duit berjuta ringgit ke, or artis idaman korang ke....xpon korang impikan calon suami y hencem and cam artis...datg melamar korang sebb kononnyer korang adalah insan y paling tabah lam dunie nie....

9. suke suki nak pnuhkan notification fb kegkawan y lain....ye ke, leyh ke camtu, leyh kot kan...aku pn tak taw fb nie camne...korg myb sje je nak ingtkan kgkawan y korg tu hidup lagi...lagi2 pade kgkawan y de hutang ngan korang...leyh ke wat2 tak ingat at korang2..bile korang wat cite sdeyh2 mesti dyorg ase bersalah n cepat bayr hutang tu...camne, de kan korng terpk nak wat camtu....

and sebagainye...

aku nie bukn le pandai cagt pn nak cakap sal fb nie, sbb aku pn xde...aku juz tulih pe yang aku rase je.....fb nie kan kdg2 leyh wat kite ragu2 pade seseorang...lagi2 dalam hubungan, aku dah jumpe ramai membe aku y tibe de prob sal hubungan sebb fb, xkire la ngan kawan ke, keluarge ke, or sape2 jer....ishk, kene la aty2 kan dengan sumer nie....nie soal kepercayaan, kdg2 perktaan yang korng post tu tak manggambarkan pun pe yang orng lain pk....pkran orng, leyh pk mende tu ke arah negetif or positif....bile dah jadi camtu, timbul la keraguan dalam hati....bermulalah kerja Syaitan atau musuh utama umat islam nie jadi mudah untuk gode2 or hasut kite jadi berpecah belah dan saling tak percaye.....

nie juz luahan hati aku and pandangan aku yang tak brape nie....sory la kalau2 de ya terase tapi kalau korang nak pk kan pn, sila kan...xsalah kot nak berpk...salam sayang tok sume....

No comments: