kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Wednesday, June 16, 2010

perjuangan yang belum berakhir...



assalamualaikum w.b.t

hari ini aku rase rajin lak nak membawa diri ke dalam dunie blog aku yang tak seberapa ni...hari ini aku teringin nak cerite tentang perjuangan aku yang belum berakhir ni...aku seringkali berfikir yang aku harus kuat untuk menhadapi hari-hari yang mendatang ni....almaklumlah, makin hari makin mencabar....aku pun tak tahu sejauh mane kekuatan aku untuk aku meneruskan liku-liku hidup ni....ape2 pn terime kasih kat kawan-kawan aku yang beri sokongan yang kuata kpade aku....ape yang penting family mestila yang first kan....tapi bile dah dok jaoh ni yang paling dekat ngn kiter ni kengkawan kiter...sowie la bahase yang aku tulih kt dalam blog ni tak ikot hukum bm yang sebenarnye...tapi sekadar nak meluahkan rase ikot bhase aku sendiri...boleh ker??...boleh jer kot....

aku nak cerite mengenai kawan...penting ke kawan pade aku???...jawapannye sangat penting..emmmmm....kiter kan hidup bermasyarakat dan memerlukan antara satu dengan yang lain.....sepanjang aku hidup macam2 kawan dah aku jmper...yang ade mase kiter suker je memanng ramai....yang ade mase kiter suke dan duke sikit sangat...lagi2 klu kawan yang de mase kiter duker jer mase suker die tak de memang susah nak jmper laa....aku memerlukan seorang kawan yang setie untuk meneruskan perjuangan aku yang belum selesai...tapi ade ker??....mane ye???....sape yang mahu????...bukan mudah nak cari kawan yang betul2 bersifat demikian....

aku bukan terlalu mencari kesempurnaan dalam berkawan tetapi cukupla kalau mereke memahami sedikit tentang diri ini....aku ade satu cerite yang nak dikongsikan bersame...tentang kawan...kawan.....dan kawan....aku pernah dikhianati oleh kawan aku sendiri..aku tak tahu kat mane silapnyer....aku punyerlah setie mnerime mereke sebagai kawan yang aku sentiase sanjungi dan hormati.....bagi aku tak salah kalau aku berkorban sedikit untuk kawan2 aku...aku cuba memahami tentang perasaan dan cube menyelami hati mereka....tapi...bile aku ditimpe musibah...semuenyer lari....emmmm...de yang sampai taknak pandang dan tegor aku pun ade....emmmm...mgkin salah aku sebab aku tak faham mereke...tetapi salah aku ke untuk minte mereka memahami aku....emmmm...dalam dunie zaman sekarang bukan mudah nak jumpe kawan yang setie kan....kadangkala kite rase itulah kawan kite yang paling setie ngan kite...tapi tak kekal lame bile die dah jumpe de lagi kawan yang boleh bagi manfaat dan keuntungan bagi die....

sekarang aku bersyukur ade juge kawan2 aku yang memahami aku...time kasih...hope persahabatan kiter hingge ke akhirnye......bawah ni adela gamba kengkawan yang sempat aku masukkan...yang lain2 tak sempat nak masokkan...sory...tapi takpe...kawan2 yang tak de lam ni tetap de dalam hati aku yang biase2 je nie....huhuhuh.......

















kengkawan aku yang sengal dan giler2 cket lam BNK

No comments: