kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Thursday, May 23, 2013

Teater DARI LUMPUR...

Assalamualaikum w.b.t


hampir seminggu berlalu selepas pengalaman terlibat dengan pementasan teater DARI LUMPUR karya Prof. Mana Sikana daripada UPSI...fuhh, memang bestla produksi dibawah arahan che' wan, banyak mende yang menarik, nak citer semue pun tak abis sampai esok...tahu atau tidak, pementasan ini juga dapat liputan oleh media sebelum pementasan lagi.....cerite dye simple je macam mane aku leyh terlibat dengan teater nie...mase tengah lepak2 dalam bilik, membe aku solihin tanye aku yang aku nie minat tak nak join teater, solihin ni aktivis teater la katekan...so, aku jawab je la "xnk la" (dalam hati ni kate pe salahnye)...tapi start la ikut2 si solihin ni pergi wat latihan produksi dye dulu..haaaa,, mase tu la timbul minat, mase produksi che' wan nak pelakon tambahan, aku di offer la oleh si solihin nie...kali nie, aku cakap je la ok tapi dengan syarat aku mesti ade dialog...huhuhu...demand giler kan..kesudahannye, aku keluar satu babak dalam pementasan ni sebagai orang kampung yang bersetongkol dengan orang putih....terima kasih semue, selangkah demi selangkah untuk menjadi calon anugerah pelakon lelaki terbaik berita harian...(hahahaha...ketawe besar kau..)...lepas nie mungkin akan lebih giat untuk menjadi aktivis seni teater....INSYAALLAH..

Surat Khabar berita Harian.


 dalam teks tu ade name che' wan sebagai pengarah pementasan....wahhhh!!

 antara adegan dalam salah satu babak teater DARI LUMPUR..

 taklimat beberapa saat sebelum pementasan bermula...

 che' wan berbaju merah, berseluar sport suku, berselipar jepun, berkulit sawah matang, berambut hitam....3 dari kanan...

 nie gambar poyo aku sebelum make up dan costume...yang lain dah siap sebab pelakon utama, aku nie pelakon tambahan jer...(mase nie mamai lagi sebab tertido waktu maghrib....)

 mirul berbaju kuning...(ade kisah disebalik gambar ini)

 putih sungguh orang putih itu...aku akan berdialog dengan orang putih nie la, Tuan Harkson namenye...sebelah dye tu, watak utama...cer cari yang mane satu...

 nie selepas pekene custom dan make up...tambah janggut sikit and rambut ala2 macam orang kampung sikit...yang bergambor sekali nie, pendekar2 bugis...kalau tak silap la...

 sebelah aku berbaju putih tu, mirul....macam ketue lanun tak....perghh, bile nak dapat badan ketul2 macam dye kan....

 solihin time kene make up....mase ni dye sempat tido dan selepas make up siap pun dye masih tido, nasib bek ade yang kejutkan kalau tak tertinggal babak dye nie..

krew2 yang sibuk menyiapkan pelakon...make up kak jangan tak make up...(cer tengok betol2, ade ju on dalam gambar nie, suspen tak)

I
I
I
I
V

seni teater memang menarik...meh pakat ramai-ramai tengok teater...

No comments: