kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Thursday, May 16, 2013

SelamaT hAri Guru 2013

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah, bersyukur kepade Allah, diberi lagi kesempatan....hari nie 16 MEI...teringat lagi sambutan hari guru 2 tahun lepas mase jadi cikgu praktikum...masih segar dalam ingatan saat-saat tu...kini, hari itu sudah berlalu, cume tinggal kenangan je la....aku redho ape yang dah berlaku, teringat sekolah intrim, SDAR, seremban....sob..sob...sob.....aku merindui kamu semue...aku nak wat ucapan hari guru nie khas buat semue guru-guru aku mule aku dari sekolah tadika, kafa, sekolah rendah, sekolah menengah, and pensyarah2 mase degree dulu...


" Selamat hari guru, semoge kebaikan yang guru lakukan akan sentiase menjadi bekalan yang bermanfaat bagi guru di dunie dan akhirat...kebaikan yang telah guru lakukan akan sentiase mendapat balasan yang besar di sisi Allah...daripada aku tidak tahu ape itu alif, ba, ta..kini aku sudah boleh menghafal surah, aku boleh membace Quran, aku boleh belajar memahaminye....daripada dulu aku tidak kenal ape itu A,B,C, kini aku sudah lancar membaca...pelbagai ilmu yang aku pelajari, bermule dengan kesabaran guru mengajar aku mengenal ape itu huruf dan abjad....terima kasih guru, tiada ape yang dapatku berikan sebagai balasan, cume aku mampu mengiringi semue guru-guruku dengan doa disetiap doaku....guru terbaik buatku..ibuku, sedang aku tidak pandai merangkak, ibu mengajar ape erti kehidupan,..sedang aku tidak pandai berjalan, ibu mengajar aku bertatih supaye kini aku dapat berlari mengejar cite2 aku...tapi ibu tidak pernah meminte balasan daripada ape yang ibu lakukan dan ajarkan...terima kasih ibu kerane sehingge kini sentiase mahu menjadi guru dalam kehidupanku.....
selamat hari guru..."

~ sentiaselah jadi pelite kepada anak bangsa ~

No comments: