kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Sunday, May 12, 2013

rase bersendirian..

assalamualaikum. w.b.t

kadangkala mase berlalu begitu pantas, kadangkala asik bertanye, bile mase akan berlalu, seakan-akan kehidupan ini bergerak terlalu perlahan....time wat entry nie, roomate aku and the geng sedang wat pementasan kat DEwan Besar UPSI, good luck and all the best...aku owez support you all larh...seringkali diri aku ni di landa rase keseorangan...bersendirian dan mase nie la tahap nak memuhasabah diri tu meninggi sungguh...waahhh!!..banyak dah pintu2 kehidupan yang aku dah masuk, dan setiap pintu tu ade kisahnye tersendiri...Alhamdulillah, tiade pe yang dapat menandingi rase syukur aku kepadaNya terhadap anugerah kehidupan ini...mungkin tidak seperti yang lain, tapi seringkali perasaan aku di sapa kerinduan kepadaNYA...sentiaselah berfikir tentang kehidupan yang dijadikan, semoge dapat memandu ke arah akhirat yang kekal abadi...


Rasulullah Saw. bersabda, “Orang mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah Swt. daripada orang mukmin yang lemah. Pada masing-masing memang terdapat kebaikan. Capailah dengan sungguh-sungguh apa yang berguna bagimu, mohonlah pertolongan kepada Allah dan janganlah kamu menjadi orang yang lemah. Apabila kamu tertimpa suatu kemalangan, maka janganlah kamu mengatakan, ‘Seandainya tadi saya berbuat begini dan begitu, niscaya tidak akan menjadi begini dan begitu.’ Tetapi katakanlah, ‘lni sudah takdir Allah dan apa yang dikehendaki-Nya pasti akan dilaksanakan-Nya.’ Karena sesungguhnya ungkapan kata 'kalau' (seandainya) akan membukakan jalan bagi godaan setan.’”
[HR. Muslim, Ibnu Majah dan Imam Ahmad]

No comments: