kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Wednesday, September 26, 2012

seperti tidak bernyawa..

salam..

sentiase mengucapkan syukur di atas kurniaan nyawa yang diberikan oleh Allah yang Maha Kaya....sudah sekian lama asenyer di perantauan nie..( walaupun tak sampai sebulan pun lagi..)...malam nie, mail membe aku sekali pergi ke langkawi hari tu dah selamat sampai walaupun banyak sangat salah amek bas...so, kitowang plan nak ke tanjung malim esok dan seterusnye baru pulang ke kampung halaman masing2...ape yang ade kat tanjung malim yer...denga citer baru lepas pilihan raya kampus..mungkin ngah panas lagi la nie suasananye...ramai yang cakap buat ape nak amek tahu, tapi sekurang2nye amek la tahu, tak banyak sikit...nie lame2 sok, baru la nak komplen nape macam tu, nape buat macam nie...sebelum tu xde lak nak amek tahu, bile dah jadi barulah nak pertikai sane, pertikai sini...itu tak adil, ini tak adil....faham kan...hari nie entry sal gamba yang sempat dirakamkan semasa expedisi ke langkawi tempoh hari...cam mengembara la jugak...pengakap dulu, kini dan selamanya...

 masjid terapung kat kuale perlis..

 mail...

 aku....cam ngantok je kan..

 ni pak chim...pak cik mail, naik bot dye la nie...tak pakai lifejacket pown....redah je...

dari tengah laut tu nampak la thailand...korang nampak tak..

 pulau anak tikus....xleyh ikot darat kene ikot laut jugak....tapi de titi jer kat ciny..


ngan mail....so yang tangkap gambar nie kompem pak chim kan...hahaha...pengalaman yang tak dapat dilupakan..

 pantai cenang...tompat mat salleh dok bersidaian..huhuhuhu..


 dok chalet semalaman...aku syorkan g chalet nie...best tak terkate..



 sawah dan perkampungan yang dekat dengan makam mahsuri..

 nie mail ngan sepupu dye...agakk sian jugak, dapat rehat tapi mase singkat sangat..so, kene makan tepi jalan jer la...




 potret yang dikatakan mirip mahsuri...orang kate hasil imginasi orang tue2 yang diturunkan daripada satu keturunan kepada keturunan seterusnye...

 rumah yang dikatakan rumah asal mahsuri..

 pelanduk putih yang pernah ditempatkan di kawasan makam mahsuri...

tibe mase tok kembali...

p/s : InsyaAllah, de rezeki akan kembali ke langkawi lagi...

No comments: