kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Tuesday, January 7, 2014

AKU BUKANnye BAIK...

Assalamualaikum w.b.t

cepat2 jawab salam...huhuhu, kejap ade, kejap takde kan aku nie...memang la, dah macam biskut chipsmore ye dak....bukan pe, memamg maleh la nak entry ape2 kat dalam nie...maleh nak tulih, maleh nak bace, serba serbi....nampak tak negetifnye kat situ...asik maleh je, cer tuko ayat kepada kurang rajin,...haaaa kan, lagi sedap bunyinye...tapi aku tetap nak cakap aku nie maleh.....maaaalllleeeehhh!!!!...yahoooo...

stop

dah2 melalut sampai mane dah tu,...tak tahu la ke mane stdy aku nie nak di arahkan sekarang...memang serabut...huhuhuu...maleh bace, pastu maleh nak tulis...proposal?...ape tah lagi....tajuk?...ade dah cume tak murnikan lagi je...ape lagi...ape lagi....targetnye, sebelum bulan tige draf proposal mesti dah siap...ko rajin ke, ko maleh ke....aku sepak ko sampai berterabur gigi nanti baru taw...( cakap kat diri sendiri, mohon jangan terase....)

kerje

research yang tengah menjadi kerje aku kat tanjung malim nie hampir siap dah, ikutkan dah 80 peratus la, so kontrak sampai bulan 3 je...selepas tu, kerje tetap aku ialah mengajar budak2 koka satu sem lagi sekali untuk sem depan,....sekarang dah boleh mule cari kerje2 lain....actualy banyak je kerje, nak tak nak jer kann...jom sape nak ikut aku cari kerje....
 
ape

ape pun, aku selalu mohon kekuatan daripada yang MAHA ESA supaye kuatkan aku untuk menempuh semue dugaan yang diberikan, beruntunglah kepada sesiape yang diuji, barangkali setiap ujian Tuhan nak bagi hadiah pade kite dan nak tinggikan darjat kite...hakikatnye, ujian yang TUHAN bagi pasti atas kemampuan kite sendiri, bukan diluar kemampuan dan janganlah berputus ase dengan rahmat dan pertolongan daripada yang MAHA PENGASIH....

................***...............

~ aku tidak sebaik yang kamu sangke ~

aku tidak sebaik yang kamu sangke..
barangkali care aku menegur tidak kene dengan selere kamu..
tapi aku tahu yang kamu lebih arif untuk memilih santapan yang perlu..
mane yang baik, ambillah...
mane yang buruk, jadikan sempadan...

aku tidak sebaik yang kamu sangke..
barangkali kata2ku tidak seirama dengan lagu yang kamu mahu..
tapi aku tahu kamu lebih bijak menyusun nadanye..
mane yang indah, kekalkanlah ia...
mane yang sumbang, perbetulkanlah rentaknye...

aku tidak sebaik yang kamu sangke..
dunieku dan duniemu mungkin berade di tempat yang same..
tapi jalanku dan jalanmu mana mungkin akan sekate..
mahu atau tidak, matlamat kite pasti ade yang serupe..

jangan kamu lihat aku berdiri di mana untuk berkata2..
jangan kamu lihat aku ini ape adenye..
tapi telitilah bualan aku kernanye ape..

No comments: