kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Friday, January 3, 2014

Waktu semakin berlalu..

Assalamulaikum w.b.t

jemput jawab salam yer...maleh ea...rajin2 kan la, tak de ruginyer...pernah aku dengar satu kisah yang disampaikan kepada aku oleh seorang ilmuan, katenye zaman nabi dulu orang berebut-rebut untuk memberi salam dahulu kepada saudara muslim yang lain, kerana banyak kelebihannye...urmm, rajin2kan la memberi salam yer...

kalau

ikut tahun masihi, masuk dah la tahun baru 2014....actualy mase awal muharam hari tu dah renung balik dah setahun yang lalu, kali nie renung lagi sekali setahun yang lalu ikut kelender masihi pulak...tak salah kan kalau nak renung untuk kebaikan...suke duke kehidupan memang banyak....pahit manis, ape yang paling penting setiap yang berlaku pasti ade hikmahnye dan ade pengajaran yang bermanfaat untuk aku...

makin

hari makin sedih melihat diri sendiri, banyak sangat impian yang dibuat, kadang2 bukan aku cipta sendiri, tapi dye datang tanpa aku undang....impian yang mungkin jauh sekali untuk aku capai...terlalu besar, di luar kemampuan aku barangkali, tapi sentiase mengharapkan keajaiban....siape lah aku nak mangharapkan sesuatu yang keajaiban daripadaNYA sedangkan aku nie bukanlah hambaNYA yang terbaik...tapi aku sentiase bermohon..

keliru

dan terus keliru dengan diri sendiri...harap hari mendatang ni lebih baik bagi aku berbanding hari2 yang sudah berlalu...banyak sangat nikmat yang Tuhan dah bagi, memang tak terkire lah...sampai satu tahap, kenape aku selalu mengeluh aku bukan seperti orang lain sedangkan aku tak layak langsung nak mengeluh dengan ape yang aku ade sekarang...maafkan aku ye mak, aku ni masih lagi begini, tak de yang boleh dibanggekan pun...

perasaan

yang tak pasti,...normal la kan kalau kate aku pasti ade perasaan untuk mengasihi dan dikasihi, tapi kadang2 fikir macam tak layak pulak untuk semue tu....kalau betul la saat nie aku masih tak layak untuk itu, kuatkan lah hati ini untuk tempuhinye...waaahh, dah macam berjiwang2 pulak kan....mungkin dengan keadaan aku sekarang aku tak boleh nak fikirkan sesuatu yang ke arah itu....ape yang penting aku kene kerje kuat untuk dunie dan kerje berlipat kali ganda untuk akhirat....InsyaAllah..

waktu

semakin berlalu, pantas sangat sampai macam terasa sepantas kerlipan mate...pejam je dah berlalu detik yang tadi.....huhuhuu....kenangan lalu makin menjauh, sejauh air sungai yang disentuh dan tidak akan kembali semule, air itu akan terus berlalu menyusuri sungai dan mustahil untuk menyentuh air yang sama untuk kali kedue...biarlah aku serahkan segala urusan aku kepada Tuhan...cukuplah bagi ku penolongku hanya ALLAH....


1 comment:

Anonymous said...

terima kasih atas ingatan.. mohon untuk copy.. -cikgu-