kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Sunday, March 4, 2012

Tuhan bagi nikmat lebih daripada yang kita sangka...

Bismillah..

nie my Family...complete sume de....

Alhamdulillah, bersyukur sangat aku ada keluarga....mungkin di luar sane ada yang tak bernasib baik lantas tiada keluarga....aq setuju kata2 Ustaz Asri dalam satu ceramahnya, TUHAN BAGI NIKMAT LEBIH DARIPADA YANG KITA SANGKA...maka oleh itu, kenapa kita masih kurang bersyukur kepadanya...satu persatu dalam ranjau kehidupan yang aku jalani, pasti ade jua jalan-jalan cahaya yang ku temui.....setiap perkara yang berlaku dan aku sangka pasti mustahil untuk ku peroleh, akhirnya Tuhan permudahkan bagiku....Betapa kerdilnya kita sebagai hambanya, semua yang kite peroleh nie semuenye pinjaman belaka....kaki, tangan, mulut, suare, penglihatan, nafas or pe2 saje takde satu pn milik kite.....segale2nyer daripadaNya.....Beberapa ketika aku sering terfikir tentang nikmat yang Tuhan bagi padaku, YA Allah...banyaknya, tapi terkadang aku tetap mengeluh tentang apa yang berlaku kat aku.....malunye aku, tak cukup ke lagi nikmat yang Tuhan dah bagi kat aku...cube la bayangkan kat palestin sane, jangan cakap nak belajar, nak hidup pun, hari2 pk sal kematian....pk pasal ntah2 ajal dah sampai....Nie lebih nikmat lahir dalam Islam, kalau terpandang kawan yang bukan Islam lagi,....aku bersyukur sangat, semoge kgkawan dapat petunjuk dan dibukakan hati mereka....NIKMATnya Tuhan bagi aku kehidupan macam nie....bile berfikir lagi, ujian yang TUHAN bagi pada aku, tu la NIKMAT yang paling besar bagi aku sebab buatkan aku lebih hampir dan dekat padaNya......kemana lagi nak mengadu dan meminta....TUHAN la sebaik-baik tempat mengadu dan meminta....ALhamdulillah....

No comments: