kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Tuesday, August 9, 2011

persimpangan damai....

air mengalir deruan sinis
menyapa hati yang keliru
tatkala rongga otak terbuka
menghembus dedaun fikiran nurani

aku dihimpit keresahan
yang bukan aku pinta
yang tidak aku duga
juga tidak aku sangka

selama ini aku sering terhenti
berdiri kaku sendiri
ruang dan waktu menuntut aku
memilih tanpa memberikan titi

banyaknya cabang jalan
berbeza kotak-kotak kehidupannya
arah jalan ini sering aku keliru
kerananya

tetapi damainya persimpangan ini
aku hirup rasa-rasa perit
aku lukis warna sayu
aku coret luasnya pandang

aliran darah ini mohon petunjuk
setiap langkah diiringi tanya
apakah hidup begini jua
ke akhirnya

1 comment:

heyda said...

..Aku hirup rasa2 perit dan aku Lukis warna sayu...tu lah namanya hidup yang memberi makna dan menjadikan kita manusia yg sentiasa akan lebih bersyukur..;)