kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Monday, February 10, 2014

bahagia tidak dapat di ukur...

assalamualaikum w.b.t

jawab ye...dalam hati pun kire ok la....daripada tak jawab langsung....alhamdulillah, syukur sangat sebab masih lagi di beri kesempatan untuk mengumpul bekalan untuk dibawe ke sane nanti...

memetik kata-kata serorang penceramah bahawa bahagie memang tidak dapat diukur...daripada ape yang disampaikan...memang dan ternyata kebahagian bukanlah sesuatu yang boleh diukur dengan apa2...

syukur kepada Allah yang Maha memberi,

kalau ikutkan aku, ade sesuatu yang aku rase masih tak cukup dalam hidup aku, tapi Tuhan mungkin tidak takdirkan aku mengecap kebahagian dengan cara itu, mungkin dengan cara ini aku lebih bahagia....mungkin dengan cara ini aku lebih dekat dengan orang yang sepatutnye aku dekat...terima kasih atas segalenye Ya Allah...

barangkali

orang yang tidor di pondok usang beralaskan tikar mengkuang lebih nyenyak tidurnye daripada orang yang tidur di dalam rumah yang serbe mewah beralaskan tilam yang empuk....kebahagian itu tidak boleh dibeli jike Allah tidak mengizinkan rase bahagie itu dicampakkan ke dalam hati mana2 manusie...besar sungguh hikmah kebahagian....ade yang sentiase rase bahagie bile mana mereka sentiase mendapat ujian daripada ALLAH...bagi mereka, pasti ade hikmah yang lebih besar ALLAH telah sediakan untuk setiap ujian yang mereka hadapi jike mereka sabar....

kadangkala

aku tidak akan terlepas daripada berase putus ase dengan ujian ini, tetapi syukur kepada ALLAH, setiap kali aku rase ingin jatuh, setiap kali itu aku rasekan TUHAN sentiase memberikan aku kekuatan,....ape lagi kebahagian yang aku cari selain daripada ALLAH sentiase pelihara aku dari sifat berputus ase....kadangkala hikmah setiap ujian perlu difikirkan, setiap kali keluar daripada satu ujian dan terus dapat keluar jike diberi ujian yang lain, mengapakah aku tak terfikir yang aku sentiase dilatih untuk menjadi kuat....

bahagia tidak dapat di ukur

oleh manusia, tiade siape yang boleh menetapkan jike kaye itu bahagie, jike miskin tidak...jike ade kerje yang bagus tu bahagie, tapi kerje yang tidak mendatangkan kemewahan itu tidak....dan macam2 lagi la...kebahagian bukan dicari tetatpi kebahagian perlu dicipta....InsyaAllah, sedih itu ciptaan, tetapi bersedihlah untuk yang layak sahaja...

I
I
I
V
 


No comments: