kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Tuesday, February 11, 2014

makin besar makin cerdik...

assalamualaikum w.b.t

jawab salam jom...insyaAllah...hari pun dah makin petang...so, bersiap dah nak balik nie...tapi ase tergatal lak tangan nak update sesuatu...sedar tak sedar, anak buah dah due tahun kaann...sedar tak sedar??...macam pelik je kan, ye la...kekadang tu lame jugak tak balik kampung...tengok2 dah besar...bile dah tinggal jap...balik semule, makin besar....huhuhu...kejap je kan dunie nie...pejam celik je...

cerite

masih pasal bulan lepas punye kisah... dapat balik kejap and bermanje2 ngan anak buah yang sorang nie...FAHRIE AZHAN namenye...betul ke ejaan macam tu...betul dah rasenye...nampak tak, eja name anak buah sendiri pun tak ingat, tu baru sorang...cube kalau ramai...kompemla....

seingat

aku, baru2 ni lepas aku balik ke tanjung malim semule, terus anak buah aku nie demam...nak cakap rindu kat aku..mungkin kot, ade ke perasan tak tentu pasal aku nie....kalau ikutkan, malam tu memang beriye la main lawan2 ngan adik bongsu aku...so, agaknye sebab keluar tenage terlalu banyak kot...de ke entry cerite pasal lawan2 ngan anak buah, adoyaiii...tak de keje dah aku nie upenye....

kalau

dah besar nanti jadilah orang yang memberi manfaat kepada agama ye fahrie....nak kate berjaye di dunie nie tak menjanjikan ape2 kalau tak bergune untuk agama....so, macam mane pun carenye, dan di mana pun tempat kamu berjaye kelak..ingatlah, jadikanlah diri kamu bermanfaat untuk agama dan jadilah orang yang berfikir dan menggunakan akal untuk kebaikan bukan saje untuk diri sendiri bahkan orang lain juge....orang berilmu tidak menilai kejayaan dengan wang, pangkat, dan kesenangan...tetapi di mane tempat kite di sisi Tuhan nanti....

telah

acapkali aku terkeluar dari landasan, kadangkala terlalu lame dan semakin jauh dari landasan itu....tali yang terpaut kepada landasan itu tidak pernah putus, sentiase saje menarik aku semule....selepas itu, aku tergelincir lagi kerane lemahnye diri ini....Ya ALLAH, matikan lah aku dalam keadaan khusnul khotimah...tak layak rasenye diri ini untuk itu, tapi siape yang tidak mahukannye...berikanlah aku kesudahan yang baik Ya ALLAH...

nie gambar anak buah aku lepas aku siap2kan dye...nak jadi ayah yang mithali kan..kene la training dulu...acececehh...




I
I
I
V
jom balik...hati2 semue di jalan raye...

No comments: