kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Monday, February 10, 2014

rancang sebaik-baiknye...

assalamualaikum w.b.t

jawab plizz...yeazzaaa...haaa, macam tu la baru anak mak...ape je la dibuatnye hari nie kan, macam tak dek keje nak dibuetnye...

boleh

kate agak hidup dalam kesempitan la jugak kan sekarang nie, huhuhu...rezeki di tangan Tuhan, mintak banyak2 kat DIA...so, lepas nie kene lagi lebih sistematik la nak merancang perbelanjaan, ye la...sekarang lak dah de komitmen lain...nak kene bagi nafkah lagi...kan3...huhuhu, mesti ramai tak tahu lagi kan...ye la, bile dah gatal sangat nak ade komitmen, macam nie la jadinye...so, aku kene pepandaila menguruskan kehidupan selepas ni....ngan kewangan yang sempit dan kehidupan yang makin dihimpit lagi...ade la rezeki tu...kalau dulu sorang sekarang dah berteman....dulu kene jage diri je, sekarang nak kene jage "orang" lain pulak....

perghhh....

moge2 dengan usahe kuat aku nie...dapatlah aku jalani saki baki hidup sebelum bergelar arwah nie...amboii, macam kasar je kan bahasenye...ye la, bak kate jep sapahtu, syarat untuk mati bukannye kene tue or kene sakit...tapi syarat die satu je, mesti hidup....so, klu korang ade syarat tu, kompem2 la akan jadi arwah jugak...cume tak tahu bile je kan....aku ni banyak belajar dari mak la bab2 berjimat dan rancang perbelanjaan nie...even takde kelas formal macam kene pergi kuliah dua jam and siap ade name subjek lagi, aku tetap boleh belajar dengan mak aku macam mane nak berjimat ye dak...tengok care mak berbelanje, tengok care mak bekerja, tengok care mak membebel (yang ni boleh gune mase mengajar dak2 koka)...and so on la...mak restuila kami berdue mak yer...sy akan jage dye dengan baik...

cekidout 

la dengan gambar pergi membeli belah dengan mak and akak and adik2 tak temerloh Mall,...ade mall taw kat temerloh, jangan memain....

 aceceh..macam pandai je kan beli timun...belakon je nie...




I
I
I
V
beli bahan2 nak buat nasi lemak la nie...

No comments: