kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Wednesday, November 28, 2012

ujian semampu kamu...

Salam..

thank you Allah,
thank you Allah,
thank you Allah....

always say thank you to Allah becouse even god give us a lot of test in our life, we always can go out from the test....please realize guys that god also send together all the test with happiness surrounding us....for example, our family, friend, and anything can help us to face the test....and always thinking my friends that all the test will give u enjoyment in another world....

En. Anuar kate bersabarlah, awk tahu kan Tuhan akan bagi ujian sesuai dengan kemampuan hambanya...yakin dengan itu...

dont be sad atau..
you can do it...
its juz for a whle...
belief on that...

- iwrotehereaboutmysadnessbecaouseiknowitwillmakememoreremebertomygod -

adik-adik yang kusayangi...ujian dalam kehidupan tidak datang sekali, dan ramai yang telah terikat dengan stigma bahawa ujian adalah kesusahan, tiada duit, sakit, dan sebagainye...tapi berapa ramai yang mampu berfikir bahawa ujian yang Tuhan bagi bukan itu saje....kalau aku kate, duit yang banyak merupakan ujian, kerja yang bagos merupakan ujian, pangkat yang tinggi adalah ujian, anak yang ramai merupakan ujian, hidup mewah merupakan ujian....ape lagi ye yang kite nampak something tu senang je, tapi tu lah ujian...

Ujian VS Rezeki

aku taknak bagi contoh panjang2....cukup pade harta..
sape kate harta banyak tu rezeki..angkat tangan
sape kate harta banyak tu ujian...angkat tangan jugak...
sape ase due-due...

so, aku tak yah explain pun, ramai yang leyh fikir kan....

Dari Abi Barzah al-Aslami, r.a, dari Nabi s.a.w, sabdanya : Tidak berganjak kedua kaki seseorang dari tempat berdirinya di mahkamah Tuhan pada hari kiamat sehingga ia disoal tentang umurnya pada perkara apakah ia dihabiskan dan tentang ilmunya untuk apakah ia gunakan dan tentang harta bendanya dari manakah ia dapati dan pada perkara apakah ia belanjakan dan juga tentang tubuh badannya pada perkara apakah ia susutkan kemudaan dan kecergasannya.

semuanya ujian daripada Allah, tidak kire la kamu dapat harta banyak atau sikit....harta banyak dengan ujiannye dan harta yang sikit dengan ujiannye juge....masing2 sedang diuji termasuklah aku....tawakal...

- Hamba yang hina -

No comments: