kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Monday, February 11, 2013

Adakah itu yang kamu mahu...

Assalamualaikum w.b.t

tibe sudah di bumi bertuah tanjung malim...Alhamdulillah....
bercuti agak panjang hampir 4 hari di kampung, layan karenah mak,apak, kakak, abang, adik2, anak buah and so on...rindu betol kat mereka....bile sampai je kat umah kedue nie, apelagi jengok kekasih hati la jawabnyer...myblog...takde ape2 pon yang menarik sebab mende yang aku tulih sendiri kan...so, sekarang aku ingin jadi lebih baik daripada sebelumnye, mungkin aku bukan yang sempurna tapi aku boleh mencube jadi yang terbaik bukan...kerja tetap kerja, esok ade shari lagi untuk beristirahat..( bukan beristirehat yer )...kadang kala, ramai yang berbicara buruk tentang anda kan...ye tak, lepas tu anda pun tak tahu kenape,..pertame yang aku nak share kat sini pe yang patut anda buat ialah, muhasabah diri,..penting tu sebab, mungkin dengan ape yang dibicarakan orang lain boleh buatkan kiter mengubah diri kepada yang lebih baik, ye la kadang2 tak perasan salah yang dibuat...yang kedue lak, buat2 la do no...sebabnye cer bace nier....


" Saat orang bicara buruk mengenai kita, padahal kita tidak pernah mengusik kehidupan
mereka, itu petanda bahawa kehidupan kita sebenarnya LEBIH INDAH dari mereka..." ~ Habib Syekh bin Abdul Qadir 

oleh itu, aku pun nak nasihatkan diri aku nie, malasla nak cakap kat orang lain sebab  nanti kate kite pun same...so, yang nie aku tujukan kat diri aku....aku sedar kekurangan diri , lagi2 iman yang sentiase lemah dengan godaan duniawi....



" Beruntunglah bagi siapa yang disibukkan oleh aibnya sendiri, sehingga ia tak sempat mengurus aib orang lain" (HR. Al-Bazzar/ Hassan)

~ aku bukan seperti dulu ~

2 comments:

Anonymous said...

sengettttttttttttttttttttttt

cweet pinky said...

singgah !!