kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Sunday, October 6, 2013

ape yang aku rasa...tak sama dengan ape yang ko rase..

Assalamulaikum w.b.t

jemput jawab salam kengkawan....segele puji bagi Tuhan sekelian Alam, selawat dan salam ke atas Junjungan Besar, Rasul Pembawa Rahmat kepada sekalian Alam, Nabi Muhammad s.a.w...

betape

rindu diri ini dengan baginde...walau tak pernah bersue, tetapi aku sentiase berdoa semoge aku akan berada bersama-samanye di hari pembalasan nanti..tinggi nye la cite2 tu, sedangkan diri ni banyak dose dan node...Ya Allah, aku selalu melakukan dose,..janganlah Engkau membiarkan aku mati melainkan selepas Engkau mengampuni segale doseku dan menjanjikan aku jauh dari azab kuburmu...sentiase itu yang ku harapkan walaupun iman dan amalkanku tidak sehebat dan sebaik para sahabat dan para solehin...

untuk beberapa

hari lepas, memang agak "down" sangat...ape tu down??...leceh tol la klu nak citer ape tu down...klu ikut kamus omputeh dalam pale otak aku yang tige suku nie, down tu bermaksud turun ke bawah...ye dak...adoyaii, ape taknye..aku rase macam environment tempat aku belaja ni di penuhi dengan orang2 yang kurang nak bagi motivasi pade diri aku...urmmm, aku kompem2 sape bace pe yang aku tulih nie akan cakap.." alaaa, name pun ujian"...memang la ujian, tapi ko rase tak ape yang aku rase...mungkin bagi ko perkare remeh ni tak perlu di ambil peduli sangat.....tapi bagi aku bagi kesan kot dalam hidup aku...huarghhh....stress tahap gaban dah aku....Oh Tuhan yang menciptakan aku, aku mohon ketenangan hati daripada Engkau....sesungguhnye aku serahkan segale urusan dan ketentuan hidupku kepadaMu...

mengape

tak bagi sokongan yang aku perlukan untuk teruskan perjuangan nie...kenape...kenape...betul ke teori REBT yang aku belajar sebelum nie dah jadi kat aku....teori tu cakap manusia akan bermasalah bile dia berfikiran yang tak rasional...salah satunye, terlalu banyak "sepatutnye macam tu dan macam ni" dalam hidup nie...selalu nak tentukan ape yang orang lain buat ikut kehendak kite...ishk2..kadang2 tak boleh jugak kan terlepas daripada tak rasional macam tu walaupun dah belajar mende2 macam tu...so, moral of the story, kene kuat and berdiri atas kaki sendiri selalu...keadaan sekeliling akan sentiase menjatuhkan kite, kalau tak kuat, lastly kite tersungkur dan terjatuh..bile dah "down" tak bermakne kite tak kuat...yang jadikan kite tak kuat ialah bile kite tak boleh bangun setelah kite "down" tu kan....now say up to yourself la atau...up.....up....up lagi...cekidout buddyz...

I
I
I
V

1 comment:

cweet pinky said...

abg atau boleh punya , chaiyok !! u're strong as u're..

**hebat tak bi i ?? ehehe , chill okei ...**