kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Tuesday, June 18, 2013

Semangat yang terpadam..

Assalamualaikum wbt.

jemput jawab ye salam tu...memori lame terpahat kembali,...hari ini aku turun training bersame rakan seperjuangan aku, ganda aku yang sama2 naik dulu...terus terang kata, banyak mende yang kami buat boleh kate sendiri2...memang ade yang membantu tapi lebih banyak berdikarinye...memang puas hati bile nak letakkan target dan sasaran, dan akhirnye tercapai juge...ape2 pun semuenye datang daripada Allah s.w.t....mungkin kite rase sebab kite la orang lain dapat rezeki, tapi percayela,...kite ni manusia, lemah sangat, xde daya upaye langsung nak memberi manfaat kepada manusia lain kecuali segalenye datang daripada Allah.....semangat yang terpendam dulu kini datang kembali,..aku cube kembali semule untuk terus berjuang dalam bidang yang aku minat ....tapi semangat yang pernah terpadam itu sekali lagi dipadamkan oleh seseorang...fuhh, minte orang bersangke baik, tapi kamu tu??....yang sudah tu sudah lah, pernah tak fikir ape yang berlaku pade kite disebabkan tangan kite sendiri, kenape ramai yang tak suke kite satu ketike dahulu,...aku taw kamu pernah muhasabah diri....sebab pengalaman hidup yer, kamu kate kamu pernah lalui sesuatu yang tak baik dalam kehidupan kamu, tapi adakah kamu seorang yang lalui sesuatu yang tidak baik dalam kehidupan, orang lain??....so, kamu lebih tua daripada yang lain, kamu lebih makan garam daripada yang lain,...mohon fahami juga orang lain, InsyaAllah Tuhan akan buka seribu jiwe disekeliling kamu untuk memahami kamu....makin hari, harap kamu makin matang....fikirkan sesuatu yang terbuka, jangan sempitkan keadaan, tetapi cuba buke ruang yang lebih sedikit...aku tak fikir aku nie bagus pun sebab tu aku selalu belajar daripada orang lain, aku akan belajar sebanyak boleh....dan terus terang kate, aku tidak sehebat kamu,...aku selalu terfikir kenape kamu selalu mengungkit ape yang kamu buat pada orang lain,....ikhlaskan lah diri kamu memberikan ilmu pada orang lain, letakkanlah matlamat kerana Allah tinggi dari segale-galenye....Pemimpin yang tidak boleh menerima kritikan dan pandangan adalah pemimpin yang mati sebelum dirinya mati...cube buke lebih banyak peluang kepada orang lain, cube mainkan peranan yang lebih baik dalam melahirkan pemimpin yang boleh memimpin......mungkin ideologi kite berbeza, tapi tiade yang lebih baik daripada mencari titik persamaan....tetapi sejauh mane kamu usaha ke arah itu,...satu masa dahulu, aku dan sahabat adalah yang paling kuat dalam bersuare kepada ketidakpuas hatian dan inginkan perubahan, tetapi selepas aku dan yang lain, tiada lagi yang aku boleh katekan mampu menyuarakan pandangan mereka...sekadar menurut....kamu pernah dengar ke rungutan orang dibawah kamu, apa yang sebenarnye mereka rase...so, thanks for everything...

betulkan niat...
sentiasa istiqamah...
aku tak akan mengalah dengan kehidupan...
aku tak akan berputus dengan rahmat Allah...

No comments: