kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Saturday, July 13, 2013

Hampir separuh usia kehidupanku..

Assalamualaikum w.b.t

Jemput jawab salam kat atas yer, InsyaAllah dapat pahale...Harap2 bulan Ramadhan nie kite semue diberi nikmat kesihatan untuk memperbanyakkan amalan,...pejam celik, hari demi hari berlalu...tanpa aku sedar, aku semakin hampir dengan umur yang mungkin aku boleh katekan separuh usia kehidupanku...itu pun kalau takdir menetapkan aku hidup untuk 5o tahun...jika kurang daripada itu, aku sudahpun hidup lebih daripada separuh usia aku...fuhh!! senak dade bile ingatkan semue nie....aku xbanyak mase dah dalam kehidupan nie, amalan pun tak tahu kemane...kalau muhasabah diri balik, dengan amalan macam nie, mana mungkin boleh ke syurga Allah....Ya Allah, ampunkan lah dose2 aku, dari sekecil2 dose hingge sebesar2 dose yang telah aku lakukan...ampukanlah dose2 yang sengaje atau tidak sengaje aku lakukan...dan ampukanlah dose2 ku yang kau lebih mengetahuinye....Kite merancang, dan Tuhan juga merancang, tetapi DIA lah sebaik-baik perancang....moge dengan baki umur yang ade, aku mohon sangat2 supaye seluruh kehidupan aku mendapat keredhaan daripada Allah..InsyaAllah....fikir2 balik, ape yang aku dah buat dalam separuh umur aku nie, banyak sangat yang salahnye, kurang sangat yang baiknye, malu jugak pade diri sendiri...kenape aku jadi macam nie, kenape aku macam tu....kadang2 tu, banyak sangat dah menyesal, tetapi selalu jugak ulang mende yang same...ulang dan ulang...ke manakah aku bile dah hampir separuh usie kehidupanku...

I
I
I
V
jahilnye aku tentang kehidupan...

No comments: