kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Tuesday, July 16, 2013

Hati yang berbolak balik..

Assalamualaikum w.b.t

Jemput jawab salam kat atas yer. InsyaAllah dapat pahale...hari nie lewat sikit sampai ofies, tido kejap2 je malam tadi tak tahu ape yang tak kene...nak kongsi ke??..awal ramadhan nie, macam2 yang aku fikir,..dulu tak berape nak fikir sangat hal yang kecik2 pun tp sekarang dah fikir semule...urmmm, mungkin dulu nak fikir tapi mungkin makhluk Tuhan yang kompem2 dok menghasut aku ke arah yang tak betul tu yang buat aku tak jadi nak fikir ape patut aku fikir..ye ke dak...haaaa, kenape mate korang juling, mesti dok terjemah pe yang aku tulih nie kan...so, jangan la wat keje tak berpaedah tu...kalau tak faham, xpayah nak poyo sangat bace banyak kali yer....Tuhan Maha Besar dan berkuasa atas tiap2 hati hambanya...Maka, mari sama2 mohon dengan penuh ihklas moge kite ditetapkan dengan jalan yang lurus...lagi satu, aku mohon jugak tetapkan hati aku untuk sentiase tetap menyayangi si dia dan si dia pula tetap akan menyayangi aku...waaahhh, berjiwang pulak kan....adoyaii, pe salahnye kan, sekali sekala...ade terbace tulisan somebody ni, katenye tak kira la hendak seribu darab ngan seribu daye ke, usaha la sejuta care sekali pun, kalau Tuhan dah kate Kun Fayakun...faham2 je la kan...kite merancang and perancangan tu bagi kite amatlah hebat dan sempurna la sangat..( memang tak sempurna pun, lebih kurang macam dah janji segale bagai la...klu susah nak faham contohnye macam vedio janji budak yang kaple baru seminggu lam you tube tu..)....kan dah segale bagai dah...tapi tetap the best planner is Allah yang Maha Besar...jadikan kecewa and semue kesedihan tu macam hujan, lebat ke, renyai ke, lame ke, kejap ke, siang ke, malam ke tapi tetap akan berhenti....so, nasihat kepada adik2 yang berblog and aku terbace kisah sedih korang yang ditinggalkan and meninggalkan or sepi tanpa berita tu....udah2 lah, sedih tu memang boleh sebab sedih nie ciptaan Tuhan, tapi janganlah berpanjangan or sampai entry korang buat tu berderet2 je cerite pasal kesedihan korang ditinggalkan oleh kekasih hati...cuba salurkan kesedihan korang tu kepade yang sepatutnye....menangislah atas tikar sejadah,.....aku pernah mendengar kuliah daripada ustaz yang katenye " Kalau nak memhonon ape2, mohonlah kepade Tuhan, keluarkan la air mate apabile memohon sesuatu, kalau tak boleh keluarkan air mate, maka berbuatlah seolah-olah kamu menangis"...thanks ustaz, sebab memang tengah dipraktikkan...amacam, ade faham tak sekarang...uishh, tadi ase macam nak tulih ckit jer..nie dah terpanjang pulak...so, selamat melalui siang ramadhan dengan penuh ihklas...


No comments: