kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Saturday, July 13, 2013

Salam Ramadhan

Assalamualaikum w.b.t

Jemput jawab salam kat atas yer...tak terlambat rasenye nak ucap salam ramadhan tok semue kengkawan bloger....InsyaAllah, betulkan niat dan rebut peluang yang ade untuk peroleh ramadhan yang terbaik sepanjang umur pada kali ini...mane tahu tak jumpe dah ramadhan seterusnye...jom ramai2 pergi terawih,..cop2...nak share ngan korang pasal terawih nie leyh,..ade yang cakap macam nie...

1. Terawih sunat je kan, tak buat pun tak pe..
2. Alaaa, terawih nak pergi masjid, tapi kalau solat fardhu xnak pulak...
3. Terawih kat umah pun boleh kan..
4. Esok la buat terawih, kan ade 29 malam lagi...and so on laaa...

dan juga mungkin banyak lagi la alasan yang kebanyakan orang akan buat mengenai terawih nie, tapi ape2 pun tepuk dada tanye la iman yerr...jawapan yang terpikir untuk alasan2 yang penah denga kat atas tu lebih kurang macam nie..

1. Memang la terawih tu sunat, kalau ko buat ko yang dapat pahale kan...bukan aku...klu ko tak buat pun bukan aku dapat dose pun...kaaannn...
2. Amboihh, yang pergi masjid aku..bukan ko, atlest isyak aku jemaah kat masjid...ade jugak satu solat fardhu kat masjid...
3. Boleh je, buatla kat mana2 solat terawih nie, nak lagi afdal buatla jemaah kat masjid, boleh kenal JKKK masjid..
4. Kenape tak cakap bulan ramadhan tahun depan kan ade lagi...ishkkk..what ever la oii...


I
I
I
V
Jangan lupe perbanyakkan amalan dalam bulan ramadhan yer...

No comments: