kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Sunday, August 18, 2013

Hari Raya yang bermakna..

Assalamualaikum wbt

jemput2 makan kueh raye dan jawab salam kat atas yer sahabat2....sape boleh teka hari ni raye ke berape, sape dapat teka dapat duet raye, nak3x...macam bebudak je kan nak bagi duet raye....sape ase macam budak2 kalau dapat duet raye cer angkat kening...haaaaa, klu aku dapat duet raye aku amek je, tak kire la kalau ade yang cakap yang aku macam budak2...ke malu nak amek sebab yang bagi duet raye tu bagi pun singgit due...cer ade yang bagi duet raye kat korang tu nilainye banyak...macam 50 hinggit....tak pun 100 hinggit....200, 300, 400, atau cecah ribuan ringgit...kompem korang akan amek kan...cer jangan tipu...huhuhuhu...

bermakne..

sungguh hari raye tahun nie,...setiap tahun ade maknenye tersendiri, tapi tahun nie maknenye sangat berbeza....setinggi-tinggi kesyukuran kepada Tuhan yang Maha Besar kerana memakbulkan doa aku...sebab tu kena banyak bersabar dengan dugaannye...Alhamdulillah, segale kesulitan dan ujian sedang aku hadapi telah dipermudahkan oleh Allah.....mungkin sebelum nie, segala tindakan aku sering disalah erti oleh sesetengah orang dalam aku menyelesaikan masalah...ade yang kate aku ni teruk, tak pandai, tak tahu jalankan tanggungjawab...tapi setiap tindakan yang aku hendak lakukan aku akan bersujud dan meminte pertolongan supaye dipermudahkan...selepas segale usaha dan doa..aku serahkan segale urusan ku kepada PEMILIK urusan yang sebenar2nye...

tak banyak..

gambar kenangan raye tahun nie, tak tahu la kenape...mungkin nafsu nak bergambar tu kurang...almaklumlah, badan makin boyot je...tapi tu bukan isu utama, yang penting aku memang tak pandai bergambar pun...kalau ter'elok' posing mase bergambar tu, tu semue kebetulan belake...amacam hari raye korang ea...mesti meriah kan, cer kongsi sikit...sape nak kongsikan kaannn...nie blog pun macam aku sorang je yang bace, ne de owang datang menjengah...kate menulis untuk diri kan...tapi time kasih sebab ade jugak yang penah cakap dye pembace tegar blog aku...ade eaaakkk!!!...kalau aku nie kaye, duet billion2 an, dah lame aku belikan kete tok sape jadi pembace tegar blog nie...adoyaiii, melalut ke laut dah...sebelum pe2 cekidaut dengan gambar2 mase raye baru nie...mcam banyak je...tak banyak pun...ngan my big brother je la...

 big brother....!!!

 with my younger sister
I
I
I
V

syukur Ya Allah kerana kembalikan rasa itu....hanya TUHAN yang tahu...

No comments: