kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Friday, August 2, 2013

sekali bazar...

Assalamualaikum wbt

so, pe lagi, jemput2 la jawab salam tu...jangan takat bace jer..

ahad lopeh eden balik ko kampung eden...waahh, cakap bahaso negori lak eden nie... faham ko kalau  eden tulih dalam bahaso negori ni..kang tak pasal2, ekau ponin2 and buko poso towih...udah la jang, ponet pulak aden nie tulih bahaso nie...back to normal la kan....ramadhan kali ni, boleh kate mungkin la hanya sekali je aku dapat berbuke dengan family, memang jadual penuh mengalahkan artis, ditambah pula keadaan semasa yang tak mengizinkan, transport yang uzur dan tak dapat nak menapak jauh...oleh yang demikian, aku cube try test jugak mencari ruang dan waktu untuk pulang ke pangkuan orang tua and berbuke bersame2 mereka..

Alhamdulillah..

ahad lepas dapat jue aku merase untuk meratah dengan rakus..wahh, bahase jiwe bangse ye adik2...ratah dan ratah makanan masakan mak aku...syoknye, tiada makan yang sesedap itu,...kebetulan aku ambek adik aku kat ipoh and hantor dye balik kg, so dapat la sekali ke kg kampung..ye dak kawan2...mungkin juga sekali nie je aku dapat jenguk bazar ramadhan ni tempat kelahiran aku, iaitu TEMERLOH, bandar ikang pateenn..aku ajok sume adik2 aku plus ngan abang ipar plus ngan anak buah pergi jalan di bazaar ramadhan...

terkejut..

bila aku jejalan2 je ade je owg yang akan stop kan aku,..(bukan aku nie artis, orang dok2 tahan2 kan..)..lebih kepada kawan2 la yang lame tak jumpe then tetibe muncul di di bazar...terpancar la muke keexcitean mereka...( abis ancur bahase mat salleh ni aku buat..)..tak sempat nak sembang panjang2 sebab tujuan utam bukan nak buat reunion kan...tapi lebih kepada menikmati bazar ramadhan dan membeli pesanan-pesanan penaja di rumah...

apa boleh buat...

mungkin sekali tu je la, lepas nie plan nak balik pun malam raye...eden tak dapet cuti jang...macam mano nie...cekidaut la dengan gamba2 yang sempat aku snap...daaa..

 lepak kat mydin depan terminal amajaya ipoh...

 ade penah main menatang nie tak ??..ke masih main lagi bile tak de orang tengok..jeng3..

 sapenye keje nie, dok snap2 gambar aku nie...(aisehmen..)

 nie terminal amanjaya...front view..

 try klik kat pic bus tu..then zoom kat tingkap bus...kreatif la pakcik bus nie...

 juadah wajib lagi2 adik bongsu aku...donut...

 KARAPAI..salah satu kedai kat kg aku mase kecik2 dulu..

 kesian anak buah aku nie, dok layan pak ngah dye jalan2 kat bazar..sampai tertido lak...

zoom sikit..sebab lasak sangat, de hadiah kat dahi die, cer tengok...terhantok kot...

No comments: