kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Tuesday, December 18, 2012

she's right, they do not need us..

salam..

alhamdulillah,
walaupun agak berat badan nak digerakkan...
walaupun agak berat kelopak mate nak di buke...
walaupun berat kaki nak melangkah...
tetap hari nie teruskan jua perjuangan yang belum selesai nie..
training!
and
training!...


"theres no success for whos not disciplined in training"..

macam pernah dengar kan ayat tu, tapi di mana yea, hanya kawan2 yang betul2 tahu jer dan sentiase ingat perjalanan sebenar perjuangan nie...huhuhu..
satu peristiwa dalam hidup mengingatkan aku tentang erti 'penghargaan'..
penting sangat ke ea??
bernilai sangat ke??
boleh beli dengan duit ea??
kalau boleh beli, kat mane yer??
kalau boleh beli, tu boleh panggil penghargaan sebenar??

penghargaan yang ikhlas tinggi nilainye..
yang dihargai tidak pernah meminta untuk itu..
tapi apakah layak ia diberikan..
jika layak mengapa tidak..
kerana ego??

aku tahu, sepanjang perjuangan nie, tak banyak yang aku menyumbang..
kalau di ikutkan, bukan sesiapa kalau nak dibandingkan dengan yang lain..
betul katenya, dia tidak memerlukan kami..
siapapun kami, tidak penting.. tapi...

bila jauh termenung..
bila dalam merasa..
bila terang melihat..
bila bersih memikir..

rupa2nye penghargaan yang sebenar adalah datang dari-NYA..
biar buruk di mata orang tapi tidak dari pandangan-NYA..
biar orang tidak tahu tapi bukankah Tuhan maha mengetahui segala-galanya..

cukuplah bagiku ada-NYA dalam hidupku..
rase aman bile segale urusan kita serahkan kepada-NYA..
tapi..
manusia diciptakan dengan kelemahan..
kerana itu kita ada tempat mengadu..
mengapa tidak merintih dan memohon kepada-NYA..
kenapa terlalu riak dan sombong..
kalau mengadu pun sekali..
kalau mengadu pun tidak bersungguh-sungguh..
bukankah itu sifatnya sebagai hamba..
tiada istilah kuat dan berjaya jika bukan datang dari-NYA..
ingatlah ye sahabat, tiada apa yang boleh dibanggakan apa yang ada pada kite..

~Rindu Rasulullah~
walau hati masih berlumur lumpur dose..

No comments: