kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Sunday, December 2, 2012

Jangan derhaka..

salam..

sayu betol mulakan hari ni..
ada berita kurang baik daripada kampung halaman..
anyway, harap kesedihan yang ditanggung diberi balasan yang baik didunia dan juga di akhirat..

DERHAKA....

tajuk enrty kali ni agak keras..
cume nak meluahkan perasaan kepada segelintir manusia yang masih tidak faham maksud perkataan tu...
aku bukan nak emo petang2 macam nie, tapi aku paling pantang kalau ade yang cube menderhaka kepada ibu or bapa dyorang dalam ape jue bentuk jenis penderhakaan sekalipun..
haaaa...nampak tak yang aku agak emo di situ...
Begini...bagi lelaki, syurgenye terletak di telapak kaki ibu kan...so, patut ke tak taat kepada bapa sebab tak dinyatakan pun syurge di telapak kaki bape.....ape pandangan korang, dari fikiran akal yang waras pn, tak boleh la derhaka kepada bapa jugak kan...
lagi satu....
bagi kaum hawa yang dah ada suami...korang pn arifkan bile cakap tentang syurga ditelapak kaki suami..betul kan....aku banyak dengar, kaum hawa selalu kate...aku kene taat ngan suami, aku kene lebihkan suami daripada ibu bapa aku...kalau suami aku kate tak boleh, aku tak boleh bantah even mak aku cakap ya....biase dengan macam tu kan....
jadi...
tak bermakna yang bile dah ade suami, mak bapak korang buat macam sampah jer....aku xsenyum kat mak pn takpe sebab yang penting suami....aku tak baik dengan mak pun tak pe, yang penting suami aku...aku tak tolong mak aku xpe, yang penting suami tercinte.....betol ke ramai yang macam nie....macam mane ye orang macam nie berfikir....cube korang ingat balik, berapa banyak susu ibu dalam badan korang dah bertukar jadi darah dan daging korang...ape yang jadi milik korang kalau tak setiap daging yang membesar hasil jagaan ibu dan bapa....aku pernah dengar ustaz azhar idrus bagi talk, beliau kate isteri tak wajib taat pada ibu bapa selepas kahwin, tapi wajib hormat...korang taw ke mean HORMAT tu...so, bile dah besar, bile dah bersuami, bile dah de family....jangan buat mak bapak korang macam sampah, macam dyorang takde perasaan sebab korang dah de life baru.....
Kalau ibu dah haramkan setiap titis susu yang mengalir dalam badan korang sebab korang tak pernah faham perkataan HORMAT tu.....ape yang jadi dalam life korang nanti,...macam mane nak dapat keberkatan hidup???...boleh jadi satu hari nanti, Tuhan boleh tunjuk jalan untuk korang supaya tak akan mampu taat pada suami korang sebab korang tak memperolehi keberkatan hidup tu...

sekadar renungan....
sesiapa yang berbuat salah, sentiasalah memohon ampun...
sesungguhnya keampunan lebih luas daripada segala-segalanya...

-keampunan diharapkan-

No comments: