kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Tuesday, January 29, 2013

erti bahagia...

Assalamualaikum w.b.t

pakai headfon, tapi tak pasang lagu, dok dengar lagu akak ofis yang dok sebelah nie...nape eak...dah mamai ke ape,...aku pun tak tahu....so, hari nie macam tak tentu hale jugak la sikit, pagi2 lagi dah dok sakit perut, meroyan la sekejap....tak mo la kona2 ke lain, nak straight to the point la...ape itu erti kebahagian??....kalau bagi soalan, ape kayu ukur anda kalau nak lihat kebahagian...betul ke setengah orang kate, ade harte banyak, bahagie??...makan mewah and yang sedap2 tu bahagia??...pakai yang mahal2 baru bahagia??...dapat pergi berjalan serata dunie baru boleh kate hidup nie bahagia..ade makwe bahagie, kalau tak de??...ermmm ntah la.....erti bahagia...siapa yang letak makne bahagie nie sebenarnye...diri kite sendiri ke??ke orang lain??...pernah dengar satu ceramah Dr. Asri sebelum nie...aku ingat lagi peristiwa tu, mase aku down sesangat and kecewa, ade hamba Allah nie, yang pernah jadi orang yang penting sangat dalam hidup aku dulu,...dulu la, sekarang dah tak dah, bagi link vedio ceramah Dr. Asri kat aku...huhuhuh, mase aku dengar sambil tu menggelinang la air mate nie...tersentap and tersedar terus....katenye, barangkali dengan makanan seseuap berkuahkan air lebih kenyang di rasakan dan lebih bahagia daripada insan yang berlimpah ruah makanan di hadapannya...barangkali dengan tempat tidur beralaskan kotak berbumbungkan langit lebih selesa dan lebih bahagia daripada insan yang tidur di atas tilam yang empuk...dan...barangkali dengan pakaian yang bercompang camping itu lebih indah dan bahagie dirasakan berbanding insan yang memakai pakaian mahal dan sentiase tidak merasakan cukup....so, kekadang tu, bukan nilai berape besar, berape banyak, dan berape kuat...yang penting rase bahagie dalam hati itu diertikan oleh kite sendiri....selagi rase bahagie itu bukan datang daripada sumber yang haram dan melanggar syariat dan ketetapan TUHAN..

tidak kire la bagaimana keadaan aku sekarang, aku memohon kepada yang Esa supaya kurniakan perasaan bahagia itu ke dalam hatiku....kekadang diri ini sering lari daripada landasan, tergelincir jauh...tapi aku sentiasa bersyukur kerana Tuhan sentiasa memerhatikanku dan memberikan aku petunjuk....

Mereka yang sedang mendapat MUSIBAH adalah orang yang sdang diCINTAi Allah.
”Barangsiapa yang dikehendaki Allah dengan keBAIKan maka ditimpakan UJIANpadanya.”  (HR. Bukhari)


~ moge mendapat manfaat, aku dan semue ~

5 comments:

Anonymous said...

buat kalian di office a.k.a "bilik keramat" sebelah surau tu, next time kita jangan mudah tertipu pabila atau menggunakan 'headphone' ek! teettt ;D

:: ODIEDA ::

psykonep said...

alaaa...
kan dah tulih tengah mamai...
selalunye memang pasang je lagu an...
lagi shiela on 7 lagi tu....
huhuhuh...

Anonymous said...

FYI, skill act with 'headphone' tu ramai yg "hebat" dlm office.. teettt ;D

Anonymous said...

FYI, skill act with 'headphone' tu ramai yg "hebat" dlm office.. teettt ;D x sangka pula semakin ramai yang mengaplikasinya.. kuikuikui ;p

Anonymous said...

Nak share ! :)