kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Saturday, March 16, 2013

beruntungnya aku...

assalamualaikum w.b.t

hari ketige selepas kejadian tu...alhamdulillah, aku diberikan kekuatan untuk meneruskan hidup...perkare yang berlaku aku cube cepat untuk lupakan....pandang kehadapan, dan terus berjalan...rase sangat beruntung, walau banyaknye dugaan, tapi banyak jua nikmat yang ku perolehi....syukur ya Allah...seringkali dengar keluhan orang lain, kate mereka "kerje selalu tak de", "kenape aku tak dapat kerje yang sesuai", kenape and kenape...banyak lagi la...tapi aku sedar bahawe aku masih lagi diberikan kesempatan untuk melalui ape yang dikatakan perkare mematangkan diri....aku masih cukup pancaindera, aku masih diberikan kesihatan, aku masih diberikan kekuatan....mengape aku harus mengalah...InsyaAllah, setiap nafas ini, aku akan terus berusaha walau tidak sama dengan laluan yang biase...setiap orang ade rezeki dan laluan yang tertentu untuk mendapatkannya,...Tuhan telah takdirkan jalan aku berbeza...

 

siape yang fikir hidup die susah sangat...so, fikir banyak kali...apa agaknye yang difikirkan oleh orang kat atas ni yer tentang kehidupan dye...usaha tetap diteruskan...jangan mengeluh panjang kerana ade yang lebih susah daripada kamu...aku harap menjadi orang yang sentiase sedar dalam setiap ujian yang diberikan kepada aku...kepade yang sentiase mengeluh kerana memikirkan mase depan, cube tinggalkan sekejap keluhan itu....fikirkan sejenak betape beruntungnye anda...

~ tidak mengapa bersedih kerana kite tahu yang kite ade tempat mengadu ~

No comments: