kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Wednesday, March 13, 2013

sekelip mata..

Assalamualaikum w.b.t


sudah tertulis...nikmat yang tuhan berikan, belum sempat nak di rasai, telah di ambilnya semule....sedih memang sedih sangat...pasti ade hikmahnya....hari nie aku kembali semule ke bumi tanjung malim untuk meneruskan kehidupan aku...babak cerite terhenti....sudah suratan dugaan datang lagi,...tak sempat nak berkhidmat kepada anak didik di sana...Tuhan dah tetapkan aku cume dapat memandang dari jaoh je...semalam, lepas dapat berita yang aku tidak boleh berkhidmat di sana....terus sebak dada, buat muka kesian jugak, mana lah tahu dapat simpati daripada sesiapa untuk tetap terima aku....sambil2 banyak ingat Tuhan kat dalam hati,...tapi, tetap tak ade erti....aku merayu untuk di kasihani,..."Ya Allah, turunkan keajaiban untuk aku sehingga aku dapat tetap di sini"....Allah lebih Maha Mengetahui....balik ke rumah warden dengan hati luruh,...termenung seketika depan pintu rumah....aku tengok bukitt2 kat sekeliling aku,..."mungkin bukan rezeki aku di sini"....malam tu, aku packing barang sambil mengenangkan nasib aku...baru je lepas kemas barang tu semalam tapi hari ni nak kene packing balik....sesekali tu bergelinang jugak air mate bila mengimbau kehidupan silam aku....banyak dah aku tempuhi...tak akan dugaan macam nie tak boleh kan....InsyaAllah boleh....pagi tadi bertolak dari negeri sembilan ke perak,...tak nak jumpe sape2 sebelum bertolak sebab sedih cume dapat bagi mesej pada abang udo ucap terima kasih sebab bagi layanan yang baik...pade semue cikgu2, staf2, pakcik, makcik and students; thanks sebab sudi panggil aku "cikgu" walau sehari...aku akan kenang sampai bile2....

juz a few know my story, to who's know, i'm sory....i have try my bestest, but...

kalau kate semalam nangis camni pecaye tak?? ...urmmm, sedeyh...

~ Tuhan berikan aku kekuatan ~

2 comments:

Anonymous said...

sabar my dear.. just follow da thru.. mungkin ade peluang yg lbh baik di luar.. jgn give up !

Anonymous said...

setiap apa yang berlaku pasti ade hikmahnye...dalam hidup kita ni mcm roda sekejap ade dibwh sekejap ade dia atas...mungkin kite pernah leka dan lalai sehinggakan nikmat ditarik...yg penting jgn sombong, org2 yg sombong akn selalu rugi...