kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Wednesday, March 6, 2013

Betul ke??...

Asslamulaikum..
nak balik umah dah,..mood not good sangat la today...sedaye upaye jugak fight for myself la..pe2 pun cube yang terbaik untuk life nie.....nak balik cepat tapi entry la sikit pe yang aku jumpe nie.. so, betul tak??...cer tanye...

1. Apabila seseorang itu terlalu ketawa terbahak-bahak biarpun hanya perkara kecil yang langsung tidak lucu dan kelihatan bodoh, dia sebenarnya seorang yg mempunyai jiwa yg sangat sunyi.

2. Sekiranya seseorang itu banyak tidur, diaorg yang kuat bersedih.

3. Apabila dia kurang bercakap tetapi pantas dalam berbicara, bermakna dia menyimpan seribu rahsia.

4. Sekiranya dia sukar untuk mengeluarkan airmata, dia seorang yg lemah.

5. Kalau senang menangis meskipun benda yg kecil sahaja, dia seorang yg berhati lembut.

6. Dan sekiranya dia cepat marah biarpun perkara sekecil kuman, itu bermakna dia perlukan kasih sayang.

Bukan mudah nak memahami orang lain kan, kadang2 yang luar tak menggambarkan yang dalam...kalau cek diri kite sendiri pun, mungkin tu yang berlaku...walaupun bukan tepat....teruskan kehidupan kerana anda mampu, mengadu kepada yang berhak menerimanya...bukankah doa senjata utama kita....orang yang kuat adalah orang yang tidak pernah berhenti daripada diuji dalam hidup dan dia sedaya upaya untuk menghadapinya...
pernahkah engkau diuji sehingga begini rupa...
Tuhan tidak menduga kite diluar kemampuan kite... 
 
wahai diri...wahai diri..dengar nie..., jika engkau rase besarnye ujian yang Tuhan berikan kepada engkau...ingatlah orang lain...adakah besar ujian yang tuhan berikan kepada engkau, atau lebih besar nikmat yang engkau perolehi daripada yang lain...renungkanlah...
~ inginkan kedamaian ~

1 comment:

cweet pinky said...

aggree tapi mane abg dapat benda2 tuh ??

new entry :

http://dariilhamkehati.blogspot.com/2013/03/memartabatkan-bahasa-melayu.html