kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Friday, March 22, 2013

kita selalu mahukan..

assalamualaikum w.b.t

petang sumer...rase nak update blog lak....ngah dok termenung sorang2 sambil perhati cahaye matahari yang masuk kut celah tingkap nie, nampak indah sangat...subhanallah, indah ciptaan Tuhan dari sekecil2 and sehalus-halusnye...pernah tak rase cemberu dengan ape yang orang ade...urmm...seriusly, aku pernah.....kalu de yang tak pernah tu baguslah....contoh cam orang ade makwe/pakwe tapi kite takde pun, takde sape yang nak kat kite tapi kite memang nak bercinte and dah bersedie, dalam hati nie ase macam kenape tak de orang nak kat aku....or kite cemburu kat kawan kite yang dye asik dapat ape yang dye nak, minte je kat keluarge, semue boleh dapat...atau kadang-kadang kite rase cemburu sebab kawan kite tak pernah pun mengeluh ade duit atau tak padahal kite nie hari-hari risau nak makan macam mane, duit nak beli buku, nak buat assigment....macam2 kan yang kite nak tak dapat, kalau boleh ape yang kite nak tu sekurang2nye dapat meredekan hati kite....kite selalu mahukan sesuatu dalam hidup kite tapi bagi kite selalu tak dapat...betul ke??...thanks kat kawan aku, sebab time aku aku down hari tu, ade kate2 keramat yang die bagitahu kat aku walaupun aku selalu dengar....

" Allah tidak beri ape yang kite mahu, tapi Allah beri ape yang kite perlu "


so bile fikirkan banyak kali, betulla,....sometimes, kite mangharapkan sangat dengan sesuatu, tapi sampai sudah tak dapat...kenape ea, hari2 kot doa mintak....tapi Allah lebih mengetahui ape yang diperlukan hambanye, maka kenele bersangke baik....setiap dugaan dan ujiannye merupekan hikmah terbesar yang Tuhan hendak berikan kepade kite...

No comments: