kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Thursday, March 21, 2013

selalu meminta..

assalamualaikum w.b.t



baru je tibe di tanjung malim semule semalam...
banyak hari jugak la di kampung, 4-5 hari, so tinggalkan makwe aku kat tg. malim jap....ape daaa, motor tak hidup 4 hari, bestpren aku tak tolong panaskan...sampai aty ko, tapi takpe sebab malam tadi boleh start enjin dengan selambenye...aku ngah konfius lagi nie, nak terus menginap kat sini ke, or kembali ke rumah lame (itu pun kalau umah tu tak de orang lagi )...macam mane, ade cadangan tak??...kerje tak start lagi, tak de greenlight dari boss baru...harap2 ade berite baik....awk2 sume, selalu la meminte ye....pada yang sepatutnye....meminte untuk di kuatkan iman, kuatkan hati, teguhkan kesabaran,...minte la setiap hari, sebab kekuatan yang kite ade nie pun datang daripadaNYa...kalau DIA tak izinkan, mana mungkin kite dapat keluar dari satu ke satu kesusahan yang diberikan....aku selalu minte, untuk diberikan kekuatan menempuh ujian dariNYa....aku tahu aku bukanle sekuat mane, tapi kalau aku kuat menghadapinya, sumer tu atas keizinan dan kekuasaan Tuhan yang Maha memberi....kadang2 hati tersentuh jugak, kenape ujian yang aku hadapi sekarang tak pernah habis,...bukan kah Allah Maha Memberi, tapi kenape tetap tak selesai jugak....sejenak berfikir, aku tahu pasti ade sesuatu yang Allah caturkan untuk aku...terima kasih Ya Allah di atas banyaknya ujian yang engkau berikan.....

~ kite merancang, Tuhan juga merancang dan Tuhan adalah SEBAIK-BAIK perancang ~

1 comment:

odieda said...

boss baru mmg blom nmpk greenlight..
as u said before, duit belum masuk, x perlu kerja lagi kn?
tp kalau x silap, x-boss awk tu ada je mencari..