kengkawan bLoggEr aku.......LovE yOu aLL.....

Powered By Blogger

Saturday, March 16, 2013

ingat pada asal usul....

assalamualaikum...

pagi tadi dah pergi cari rumah...buat survey, buat pro and kontra...kalau duduk sane, and kalau duduk sini...what happen ea...so, aku akan bergerak menumpang rumah kawan aku fizan pulak minggu depan...maleh nak lame2 kat umah solihin, nanti susahkan dye pulak....minggu depan aku akan balik ke kampung, kerja pun belum mule lagi...bile2 mase boss baru akan roger untuk mule kerje....so, bile dah belum start nie, amek kesempatanla balik kampung jenguk family....sory mak, tak dapat jadi cikgu lagi....cube lagi la lain kali yer....awal bulan hari tu balik sambut hari jadi adik bongsu aku~amin...excited gilos dye denga aku nak balik...so, aku beli la hadiah untuk dye...sampai2 je kat bandar temerloh, tak tahu nak belikan ape....pergi la kedai hadiah, bila jalan2 kat dalam tu, jumpe tabung botol....haaaa, mesti kowang dapat agak kan aku fikir ape...menabung untuk mase depan la....meriah jugak celebration tu...huhuhu, jemput la sedare mare yang mane free datang....aku pesan kat adik2 aku, ingatla asal usul kite, ingatla keluarge kite...kalau rase susahnye hidup keluarge kite, janganlah jauh sebab kite tak suke dengan kehidupan dengan keluarge kite...ingat asal usul kite, betape buruknye mak ayah kite, tapi tetap dari mereka juge kite datang....ingat asal usul kite, kalau rase tertekan mane kite sebab keluarge kite layan kite nie buruk, tetapi tetap keluarge kite yang berjase dan paling dekat dengan kite....mak ayah, tiade penggantinye kamu di dunie ini....kalau hidup kamu teruk pun, biarla aku bersame...kalau hidup kamu miskin, bawela aku bersame...tapi tidak akan selamenye begitu, kerane aku tahu kamu selalu mendoakan aku supaya berjaye di dunie dan akhirat nie...dan bile aku berjaye esok, kamu akan tetap rase senang....dan jike aku susah dan hidup aku jatuh teruk, aku tahu kamu tetap akan mengakui aku ini anak kamu dan sentiase memberikan aku semangat...sebab itu sifat mak dan ayah...ingatlah adik2...

 antare sedare mare yang datang...


 besday boyy...debab kan...

 tengok...



 haaa, yang nie bukan nak kek tapi nak mainan atas kek tu...cer tengok betol2 ketapi kat atas kek buat wekang...




 nie hensom boy....baik je kan...

meh cium sikit...

I
I
I
I
V

~ jangan merase kesal dengan ujian kehidupan kerane di disebalik itula ade nikmat yang Tuhan berikan ~

2 comments:

dariilhamkehati said...

smart la entry :P

debab betul adek abg atau ek ... :D

Anonymous said...

Tq utk pesanan ni .. Suka entri mcm ni..siapa lah kita kalau bukan mak ayah n adik beradik yg sering doakan n support kita..jangan lupa asal usul kita walau tinggi melangit kita dah terbang . insyaAllah ;)